Trygghetsalarm
Om tjenesten | |
---|---|
Kort beskrivelse |
Trygghetsalarmen skal medvirke til å skape trygghet og sikkerhet for brukeren. Trygghetsalarmen skal være en del av det tilbudet tjenesten gir for at brukeren skal kunne bo hjemme lengst mulig. |
Kriterier/vilkår |
Det foretas en samlet vurdering utfra opplysninger i søknaden og evt. etter hjembesøk hvor følgende kriterier tillegges vekt: - At søkeren er klar og orientert - At søkeren er utrygg, bor alene og har lite nettverk - At søkeren har spesielle behov utfra helsemessige årsaker - Søkeren må ha telefon |
Gebyrer, avgifter osv | |
Relaterte tjenester | |
Om søknadsprosessen | |
Søknadsskjemaer | |
Søknadsfrist |
Søknad fremmes skriftlig eller muntlig av bruker (eller den som brukeren har gitt fullmakt) til Hjemmebasert omsorg. Ingen søknadsfrist, det kan søkes gjennom hele året. |
Søknaden sendes til |
Hjemmebaserte tjenester omsorg Sykehusveien 10 2340 LØTEN. |
Saksbehandlingstid |
- Svar mottas innen 2 uker på at søknad er mottatt - Dersom ikke kriterier for alarm fylles, skal søker orienteres om andre private tilbud. Private alarmer kan også knyttes til hjemmebasert omsorg etter nærmere avtale - Når behovet for alarm opphører skal apparatet leveres tilbake til hjemmebasert omsorg. |
Annen informasjon | Om tjenesten:Ved tildeling av trygghetsalarm blir brukeren registrert i eget register og må undertegne en brukeravtale. Forventninger til brukeren:• Må ha alarmsmykket på seg hele døgnet Annen informasjon:Denne tjenesten er kommunen ikke pålagt å ha. |
Kontaktinformasjon | |
Ansvarlig enhet | Hjemmebaserte tjenester |
Informasjon om ansvarlig enhet | |
Besøksadresse | Løten helsetun, Sykehusvegen 10, 2340 LØTEN. |
Andre opplysninger | |
Dato oppdatert | 2020-10-13 |