Sosiale tjenester
Gå direkte til disse menyvalgene:
Bostøtte
Økonomisk rådgivning
Kvalifiseringsprogram
NAV Løten
Opplysninger, råd og veiledning
Startlån
Økonomisk sosialhjelp
NAV Løten
For å forebygge spredning av koronaviruset er veiledningssenteret ikke bemannet. Det er mulig å benytte PC i som vanlig. Veiledningssenteret er åpent for betjening på PC alle hverdager kl. 09:00 - 15:00.
Ved akutt behov/ krise kan veileder kontaktes direkte på telefon 948 51 485
Alle hverdager kl. 09:00-15:00
Henvendelser tas imot via:
- Bruker sin side på nav.no
- Epost: nav.loten@nav.no
- Telefon: 55 55 33 33
Søk økonomisk sosialhjelp her
- Se mer om digital søknad her
- Skjema sosialhjelp (flere typer søknader)
Kompetansetiltak for sykemeldte
NAV har også kompetansetiltak for sykemeldte: Se mer her
Sosiale tjenester er organisert som en del av NAV Løten. Bostøtte-veiledning er en tjeneste i Servicekontoret.
Skjema kvalifiseringsprogrammet
Arbeidsområde
NAV Løten kan gi hjelp, tiltaksarbeid til personer som er i en vanskelig livssituasjon. Hjelpen gis i form av råd og veiledning, økonomi, krisehjelp, samtaler, gjeldsrådgivning, arbeidstrening og tilbud ved rusmiddel-problemer.
All hjelp fra NAV er gratis.
De ansatte har lovpålagt taushetsplikt og skal følge god saksbehandlingsskikk i sitt møte med de som søker hjelp. Respekt for hvert enkelt menneske og tro på at vi kan etablere gode relasjoner til de som søker hjelp, er grunnleggende.
Se også:
>> Opplysning, råd og veiledning