Hvordan du søker

For å søke økonomisk sosialhjelp digitalt, må du logge deg inn på DittNAV med BankID, BankID på mobil eller andre sikkerhetsløsninger som Buypass eller Commfides. Du finner mer informasjon på nav.no:

Trenger du hjelp til utfylling, kan du ringe NAV Kontaktsenter på 55 55 33 33 og få veiledning over telefon.

Hvis du av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å bruke den digitale søknaden, kan du fortsatt bruke papirsøknad som ligger her. Det vil også ligge tilgjengelige søknadsskjemaer i veiledningssenteret. Utfylt skjema og eventuell dokumentasjon legges i postkassen utenfor inngangen til Løten Kommune.


Dersom du er i en nødsituasjon

Hvis du befinner deg i en nødsituasjon og trenger hjelp til for eksempel mat eller livsnødvendige medisiner, kan du fortsatt sende inn digital søknad og presisere i søknaden at det gjelder nødhjelp. I slike situasjoner må du være tilgjengelig på telefon etter at du har sendt inn søknaden. Det kan hende at NAV Løten må snakke med deg før søknaden kan behandles.


Elektronisk utsending av vedtak og brev vedrørende sosiale tjenester

NAV Løten sender ut sine vedtak og brev elektronisk. Har du opprettet Digital postkasse, vil du finne dine vedtak og brev der. Du vil ikke få de tilsendt i posten umiddelbart også.

Hvis du ikke har opprettet digital postkasse, vil du finne posten din på Altinn. Du kan logge deg inn på Altinn med BankID, BankID på mobil eller andre sikkerhetsløsninger som Buypass eller Commfides.

Hvis du ikke logger inn og leser posten din på Altinn innen 40 timer, vil vedtaket og brev bli sendt ut i posten til din adresse registrert i Folkeregisteret. Det er derfor ditt ansvar å sørge for at du er folkeregistrert på korrekt adresse.  


Kontaktinformasjon

NAV Løten er for øyeblikket stengt for fysiske møter og kontakt grunnet koronaviruset. På grunn av dette kan du nå oss på vakttelefon 948 51 485 hverdager mellom kl. 9.00 – 14.00. Du kan også sende e-post til nav.loten@nav.no.