Fra 6. april kan du søke sosialhjelp digitalt!

Da kan du søke hjemmefra hele døgnet på PC, mobil eller nettbrett.

Hvordan du søker

For å søke økonomisk sosialhjelp digitalt, må du logge deg inn på DittNAV med BankID, BankID på mobil eller andre sikkerhetsløsninger som Buypass eller Commfides. Du finner mer informasjon på nav.no:

Trenger du hjelp til utfylling, kan du ringe NAV Kontaktsenter på 55 55 33 33 og få veiledning over telefon.

Hvis du av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å bruke den digitale søknaden, kan du fortsatt bruke papirsøknad (se lenger ned i artikkelen). Det vil også ligge tilgjengelige søknadsskjemaer i veiledningssenteret. Utfylt skjema og eventuell dokumentasjon legges i postkassen utenfor inngangen til Løten Kommune.


Papirbaserte skjemaer for deg som ikke har digital tilgang:


Egenerklæring skjema

Egenerklæringen skal sendes eller leveres til NAV. Dersom egenerklæringen ikke returneres innen gitt frist i vedtak, kan hjelpen bli stanset eller redusert. 

 

Trenger du råd og veiledning?

Fyll ut søknadsskjema etter beste evne, og lever det hos NAV Løten.


Egenmelding skjema aktivitetsplikt

 

Skjema fylles ut på papir og sendes:

Postadresse: NAV Løten, Postboks 33, 2341 Løten
Besøksadresse:
Kildeveien 1, 2340 Løten (åpningstider NAV sin ekspedisjon  - klikk på linken)

Telefon: NAV kundesenter 55 55 33 33.