Løten kommune har gått over til digitalt ledsagerbevis. Dette er godt eksempel på hvordan kommunens satsing på digitalisering forenkler tjenester, øker tilgjengeligheten og bidrar til et mer inkluderende samfunn

Det å ha ledsagerbeviset digitalt gjør at du får mer fleksibilitet i hverdagen.

Tjenesten Fiks digitalt ledsagerbevis gjør at vi nå kan utstede ledsagerbevis digitalt, fra et saksbehandlingssystem som er enkelt å bruke og som gir god oversikt.

Last ned appen HER

Det er enkelt å laste ned og logge på første gang, og løsningen er alltid tilgjengelig, også uten dekning.

Digitalt ledsagerbevis gir spesielt barn og unge med stort hjelpebehov mer fleksibilitet. Det kan gi en bedre logistikk i hverdagen, med mulighet til å kunne dele i digitale kanaler.

Ledsagerbeviset er enkelt å hente igjen ved bytte av mobil, og beviset er tilgjengelig både på nett og mobil. Se ledsagerbeviset på nett HER.

Løsningen er mer diskré på mobilen, enn ved å vise fram  ledsagerbeviset med et fysisk kort. Utseende er standardisert, noe som medfører færre spørsmål om det er gyldig.

De som fortsatt ønsker papirvarianten vil få det. 

Du kan lese mer om digitalt ledsagerbevis på Fiks-portalen. 

To damer viser frem app på mobil

Mette Foss og Anne-Lise Jensen i Tildelingsteamet viser fornøyde frem app-løsningen på mobil. Det er fortsatt de som håndterer søknader om ledsagerbevis.