Byggesaksbehandling er en del av virksomheten Teknisk forvaltning i Løten kommune.
Byggesøknader sendes enten via Byggsøk eller i posten til Løten kommune, postboks 113, 2340 Løten/ post@loten.kommune.no

 

    Dette kan du bygge uten å søke:


    Planer og kart

    I vår kartløsning PlanInnsyn på nett finner du både reguleringsplaner, kommuneplan og bestemmelser til de enkelte områdene. 

     

    Byggesøknad og vedlegg


    Andre søknadsskjemaer i forbindelse med byggesøknader:


    Saksbehandlingsfrister:

    Det er vanligvis tre ukers saksbehandlingstid for en komplett ett-trinns byggesøknad uten  dispensasjon.

    Rammesøknad: 12 uker
    Dispensasjonssøknad: 12 uker
    Søknad hvor det har kommet naboinnsigelser: 12 uker
    Ferdigattest: 3 uker

     

    Byggesaksbehandler:

    Kontakt gjerne byggesaksbehandler og avtal et møte om du har behov for å gå gjennom byggesøknaden, eller har flere spørsmål.

    Byggesaksbehandler Gerd Aina Isaksen, epost: gerd.aina.isaksen@loten.kommune.no