Trygghetsalarm
Trygghetsalarm tilbys innbyggere med helse- og funksjonsnedsettelse for å bidra til økt trygghet og mestring.
Søk om trygghetsalarm her:
Søknaden sendes til: Tildelingsteamet, Sykehusvegen 10, 2340 Løten.
Om søknadsprosessen:
Søknaden behandles av Tildelingsteamet. Når søknaden er mottatt, blir du kontaktet for vurderingssamtale/hjemmebesøk og innhenting av utfyllende opplysninger. Søknaden vil bli behandlet innen 4 uker.
Klage kan rettes til Tildelingsteamet. Klagefristen er 3 uker etter mottatt vedtak.
Om trygghetsalarm
Trygghetsalarm er en servicetjeneste som kan tilbys brukere som har stor falltendens og føler seg utrygge i hjemmet.
Ved å utløse denne alarmen vil brukeren lett kunne tilkalle hjelp fra hjemmebaserte tjenester. De sørger for utrykning i akutte hendelser, som rykker ut og hjelper når alarmen blir utløst. Aktuelle hendelser er f.eks fall i egen bolig.
Trygghetsalarmen kan bidra til at brukeren kan bo hjemme så lenge som mulig.
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Innbyggere med helse- og funksjonsnedsettelse
- Trygghetsalarm vil bidra til at personen kan bo hjemme
Hva koster trygghetsalarm?
Trygghetalarm har en egenandel på 260 kr per måned