Løten kommune aksepterer kun elektronisk fakturaer fra sine leverandører. Vår elektroniske fakturaadresse er 964 950 679

Faktura sendt på mail og via post vil bli avvist.

Hvordan komme i gang?

På nettsiden anskaffelser.no ligger det mye nyttig informasjon for deg som leverandør.

Adresseinformasjon/forsendelses-ID

Vår fakturaadresse er vårt organisasjonsnummer 964 950 679 og kommunens Peppol participant ID.

Løten kommune benytter ressursnummer som “buyers ref”/"deres ref". Dette er seks siffer og starter med 5 som referanse.

Har dere mange kundenummer på Løten kommune, kan vi være behjelpelig med å oppgi riktig ressursnummer.

Eventuelle spørsmål kan rettes til Løten kommune, Økonomi- og virksomhetsstyring: faktura@loten.kommune.no

 

Elektronisk faktura er en faktura i et dataformat som overføres elektronisk fra selger til kjøper og som kan importeres i kjøpers økonomisystem og behandles maskinelt.

Standarden Elektronisk Handels Format (EHF) er en ressurseffektiv og rask måte å sende og motta elektroniske fakturaer. EHF-standarden er forankret i Forskrift om IT-standarder i offentlig forvaltning.

Alle som kan motta faktura i EHF-formatet er registrert i ELMA-registeret

Som leverandør må du først vurdere om du kan produsere elektroniske fakturaer fra din bedrifts eget fakturasystem. Har du et stort fakturavolum og mange kunder i offentlig sektor er dette den mest effektive løsningen.

Er din bedrift liten, og mangler riktig funksjonalitet i fakturasystemet, kan en nettbasert fakturaportal til å sende fakturaene i rett format være løsningen. De fleste banker har mulighet for EHF-faktura i sin nettbank.

Generell, grunnleggende informasjon om hvordan komme i gang med EHF finner du på DIFI.

anskaffelser.no ligger det mye nyttig informasjon til deg som leverandør.