Kommunal bolig
Kommunal bolig er et tilbud til personer som har forskjellige årsaker ikke greier å skaffe seg egnet bolig.
Søk om kommunal bolig
Søknadsskjema bolig (PDF, 82KB)
Søknaden sendes til: Tildelingsteamet, Sykehusvegen 10, 2340 Løten.
Om søknadsprosessen:
Søknaden behandles av Tildelingsteamet. Når søknaden er mottatt, blir du kontaktet for vurderingssamtale/hjemmebesøk og innhenting av utfyllende opplysninger. Søknaden vil bli behandlet innen 4 uker.
Klage kan rettes til Tildelingsteamet. Klagefristen er 3 uker etter mottatt vedtak.
Om kriteriene
Det er utarbeidet kriterier for tildeling av kommunal bolig (se under). Disse dreier seg om forhold som går på økonomi, alder, funksjonsnedsettelse eller psykososiale utfordringer. Kommunal bolig skal ses på som en overgangsbolig. Boligen skal brukes sammen med andre tiltak som et ledd på vegen mot å leie privat eller kjøpe egen bolig.
Personer som faller inne under kriteriene har ikke selv eller ved hjelp av andre former for offentlig boligbistand mulighet til å skaffe seg egnet bolig.
Se mer i kriteriene for tildeling her:
Tildelingskriterier (PDF, 142KB)
Om boligene
De kommunale boligene har ulik standard, størrelse og beliggenhet.