Du hørte henne kanskje på Isfesten på Rokosjøen tidligere i februar? Den unge jenta med den flotte stemmen sjarmerer både publikum og dommere i årets sesong av "The Voice". Fredag 1. mars skal hun i duell.

- Jeg er kjempespent på duellen! Nå skal jeg synge sammen med/mot Maja, en annen fra laget til Espen Lind, forteller Lisbeth.

Begge har Espen Lind som mentor og er spente på om han kommer til å like det de har øvd på i mange timer.

- Vi håper jo på å gjøre han stolt, smiler Lisbeth.

Flyttet til Løten som 8-åring

Lisbeth kom til Løten da hun var 8 år, så det vil si at hun har bodd her i elleve år til sommeren. Hun flyttet hit fordi tanta hennes bodde her og de ville komme nærmere familien.

- Jeg synes det er en koselig og veldig trygg plass å bo. Jeg flytter jo til sommeren nå som jeg skal studere og holde på med musikk, men jeg flytta hit da jeg var 8 år og kan med hånda på hjerte si at barndommen ikke hadde vært den samma et annet sted. Det er et kjempefint og trygt sted å vokse opp på!

ung jente som synger og tre gutter som spiller instrumenter

Håper å gå videre etter duellen

I duellen på "The Voice" skal deltakerne synge sammen med en annen. Mentorene kan stjele fra hverandres lag og man har derfor en ekstra sjanse for å gå videre. Lisbeth gruer seg litt til folk skal bli valgt bort fra programmet.

- Man blir jo så godt kjent på tross av lagene og det er vondt å måtte skilles lag, sier hun.

Hun synes det er skummelt å stå på scena, og tenke "nå kan jeg ryke ut", men på tross av det så gjør hun det hun liker best - å synge.

- Så det er jo fortsatt en helt unik og veldig gøy opplevelse, og noe man ikke skal ta for gitt, sier den reflekterte jenta.

Veien videre etter duell er knockout. Her blir deltakerne igjen satt opp med noen fra det laget man ender opp på etter duellen. I knockouten skal de synge hver for seg og mentorene kan ikke stjele fra hverandre. Så da blir det vinn eller forsvinn.

- Det er det alle gruer seg mest til tror jeg. Kommer man videre fra knockouten så er man på live, som er siste del av programmet, sier Lisbeth og avslutter:

- Nå gjelder å krysse fingre og tær og håpe at duell blir bra og at jeg kommer videre!

Se Lisbeth på TV2 fredag 1. mars kl. 20.00.

Lisbeth skal også opptre på Staskveld i Løten kino 7. april. Denne er gratis og åpen for alle. Ryktene sier at hun også blir å se på Landbruk og sirkus og Pultost- og akevittdagene til høsten.