Etter elleve dager med forhåndsstemming på rådhuset Tingberg har 319 personer avlagt stemme. Det betyr at det er mottatt 84 flere forhåndsstemmer så langt enn vi så etter tilsvarende antall dager ved kommunestyre- og fylkestingsvalget i 2019.

Forhåndsstemmingen er godt i gang og vi ser at mange velger å benytte seg av tilbudet. Det var det mange som fikk en positiv opplevelse av å forhåndsstemme under pandemien. Det ser vi effekten av nå. Å avgi en forhåndsstemme i egen kommune foregår på nøyaktig samme måte som å avgi en stemme på valgdagen, sier valgansvarlig i Løten kommune, Tore Edvardsen.

Hvis du ikke er i din egen kommune på valgdagen 11. september er det uansett viktig å huske å forhåndsstemme der du er. På selve valgdagen kan du nemlig kun stemme i kommunen der du er folkeregistrert.

Flere muligheter til å forhåndsstemme

Rådhuset Tingberg er åpent hverdager fra klokka 10 til 14 for de som vil stemme. I uke 35 og 36 holder vi åpent for forhåndsstemming fra klokka 10 til 18 (unntatt fredag 08.09, da stenger vi klokka 15).

Se alle åpningstidene for forhåndsstemming her

I tillegg til å ta imot forhåndsstemmer i rådhuset reiser vi rundt på institusjonene og tar imot stemmer her.

Dette må du huske på før du skal stemme

• Bestem deg for hvem du vil stemme på - les gjerne partiprogrammene som er tilsendt alle husstander i Løten denne uka.
  • Ta med valgkort og legitimasjon til stemmelokalet.
  • Gå til avlukket og velg stemmesedler. Du kan stemme på både kommunestyre- og fylkestingsvalg. Ta rosa stemmeseddel for kommunestyrevalget og blå stemmeseddel for fylkestingsvalget. Vil du gi en personstemme eller flere setter du kryss. Vil du gi en slenger så skriver du navnet på vedkommende i feltet på høyre side.
  • Brett stemmesedlene med den fargede siden ut og ta de med til valgfunksjonæren.
  • Finn fram valgkort og legitimasjon og gi dette til valgfunksjonæren som søker deg opp i manntallet og stempler stemmesedlene dine.
  • Legg stemmesedlene dine i urna.

ung jente som holder opp stemmeseddel foran urna