På Staskvelden skal vi hedre prisvinnerne fra 2023. Løten ungdomsteater ble vinnere av Løten kommunes kulturpris - Edvards palett og Amund Sigstad vant Løten kommunes ildsjelpris - Olines virke. Denne aprilettermiddagen er disse hovedgjestene, men vi inviterer også DEG til å være med på moroa. Stedet er Løten kino og det er gratis inngang!

Låtslipp

Løiten Twang Depot slipper et nytt album i april. De kommer også på Staskvelden og her vil de slippe et par helt nye sanger.

fem menn stående samlet. to med cowboyhatt
Løten Twang Depot

- Det jobbes med programmet nå, men vi lover underholdning av god kvalitet og det blir topp stemning, sier kulturrådgiver Hanne Mette Walhovd, som kan friste med både TV-aktuelle Lisbeth Marie Fumero, Defrost og Margrete Hjemli med bandet Pølsevann.

dame med mikrofon
Lisbeth Marie Fumero. Foto: Jakob Kleppan

Av og med ungdom

Lena Voldmo og Steffen Holtet Kjeverud skal være konferansierer sammen med ordfører Marte Larsen Tønseth. I tillegg kommer Olsenbanden jr. på besøk.

- Det blir flere ungdommer representert på scena og vi håper å se mange ungdommer i salen, sier kulturrådgiver Hanne Mette Walhovd, som gleder seg til denne festkvelden i Løten kino, hvor blant annet Lilledritts skal spille.

band med ungdommer som spiller på ei scene i rødt lys
Lilledritts

- Staskveld er en kveld hvor vi hedrer ildsjelene, frivilligheten og de som har bemerket seg innen kultur og idrett. Jeg setter stor pris på at Godshuset har tatt initiativ til en gratiskonsert hvor de inviterer frivillige fra Løten, rett og slett som en takk for å vise at vi setter stor pris på frivilligheten i Løten.

mann med skjegg foran rød vegg
Sølve Bolsønes Fuglset i Godshuset

Godshuset Løten vil lørdag 6. april avholde en gratiskonsert for å hedre frivilligheten. Egne innbydelser vil bli sendt ut direkte til lag og foreninger.

Staskvelden vil bli på ettermiddagen 7. april. Eksakt tidspunkt vil bli publisert på et senere tidspunkt.

kor som opptrer*
Defrost