Den første Isfesten ble en stor suksess og vi kan med glede si at det blir Isfest også neste år.

- Responsen etter første Isfest var overveldende. Dette er noe vi skjønner folk vil ha og som trekker folk fra hele regionen. Vi klarer å gjennomføre dette med god innsats fra frivillige, sier kulturrådgiver Hanne Mette Walhovd Paulsen.

folk samlet rundt et bål med hver sin grillpinne

Noe for alle

Det er Rokosjøens venner som står i spissen for Isfesten, i godt samarbeid med Løten kommune, Evald Fjærgård og Løten frivilligsentral. Dugnadsånden er stor, pengesekken noe slunken.

- Vi har ikke mye penger til formålet og jeg oppfordrer på det sterkeste til å støtte Spleisen til Rokosjøens venner. Du finner den her, sier Walhovd Paulsen.

Vi har fått 10 000 kroner fra Sparebankstiftelsen Hedmark som kommer godt med til neste års Isfest.

Programmet for Isfesten er under utarbeidelse. Dette er det vi foreløpig har av aktiviteter:

• Skileik
  • Kunstløpshow
  • Hundekjøring
  • Pinnebrødgrilling med Løten speidergruppe
  • HHT kommer
  • Badstue og isbading med Spreke opplevelser
  • Åpen kafe og pubkveld på Rokosjøen camping
  • BUA Løten kommer med utstyr du kan låne
  • Karusell på isen
  • Servering av varmt drikke

Vi jobber med å få på plass en artist som skal bidra til en magisk ettermiddag og kveld på Rokosjøen. Programmet vil foregå mellom kl. 16.00 og 20.00.

liten skøyteløper på skøytetrase i sol

karusell på isen

mann som isbader

to damer i refleksvest og masse ballonger