Løten skaperverksted

Kom på Løten frivilligsentral på tirsdagskvelder mellom klokka 18 og 21. Dette er for deg som er interessert i teknologi, data og tekstilarbeid. Tilbudet blir til underveis og vil bestå av de ideene deltakerne, kalt skaperne, inspirerer til. Hva er DIN ide? Her kan du lære å bruke tradisjonelle håndverkstradisjoner- og teknikker inn i vår teknologiske verden.

Sted: Løten frivilligsentral, Stasjonsvegen 23, 2340 Løten
Når: Tirsdager kl. 18-21

Løten folkebibliotek

Biblioteket er en møteplass for alle aldre. Her kan man spille sjakk eller brettspill, slik som Ticket to ride, Scrabble, Geni eller Catan. Det finnes også et par pcer man kan bruke til spill eller leksearbeid. For at biblioteket skal være et hyggelig sted for alle er det viktig at man oppfører seg pent, plukker opp søppel og er høflig.

Biblioteket har disse åpningstidene:

• Mandag kl. 11:00 - 19:00
  • Tirsdag kl. 11:00 - 15:00
  • Onsdag kl. 11:00 - 15:00
  • Torsdag kl. 15:00 - 19:00
  • Fredag: Stengt
  • Lørdag kl. 10:00 - 14:00

Åpen hall

Åpen hall er et gratis aktivitetstilbud i Løtenhallen for deg fra 7.klasse til VG1. Åpen hall er åpent fra k. 19.00 til 22.00 og arrangeres gjennom hele skoleåret fra første fredag etter høstferien til påsken. Aktivitetene følger skoleåret, og tilbudet er derfor ikke åpent i ferie og helligdager.

De som arrangerer Åpen hall er Ungdommens hus i samarbeid med Løten Idrettsråd, som bidrar med voksne frivillige fra idretten.

Ungdommens hus

Juniorklubben er for 5.-7.trinn og hvert trinn har tilbud to ganger i måneden. Det er åpent fra kl. 17.30-20.00. Tilbudet fordeler seg slik:

• Mandager i partallsuke: 5.trinn
  • Mandager i oddetallsuker: 6.trinn
  • Tirsdager i partallsuker: 7.trinn

Fra 14-18 år er det åpent hver torsdag og annenhver tirsdag (oddetallsuker) fra kl. 18-21.

Sjekk Facebook-siden «Ungdommens hus i Løten» for oppdateringer i forhold til åpningstider.

Ungdommens hus er et sted hvor man kan være med venner og for eksempel spille bordtennis, spille spill, spille biljard eller lage mat. Barn og unge kan selv være med å sette sitt preg på innholdet på Ungdommens hus. Har du gode ideer så kom med dem! Det er sesongbetonte aktiviteter, så før jul kan man ha juleverksted om man vil. Tilbudet er gratis og det er alltid to voksenpersoner til stede.

Bandbingen

Liker du musikk? Spiller du i band elle synger? I Bandbinge er alt utstyr på plass med PA, forsterkere, sangmikrofoner, el-piano og trommesett. El-gitar, el-bass og evt. andre instrumenter på man ha med sjøl. Bandbingen er gratis å bruke for ungdommer i Løten etter at man har fått opplæring.

Ta kontakt med Kulturskolen for å booke tid.Kontaktperson: Margrete Nordmoen, tlf. 48 02 74 74

Løten ungdomsråd

Har du tips eller forslag til ting eller aktiviteter du ønsker deg i Løten? Kontakt sekretær i ungdomsrådet Mona M. Nygaard, tlf. 917 46 722 / mona.nygaard@edu.loten.kommune.no

Lurer du på noe? Ta kontakt med barne- og ungdomskoordinator Trond Grue, tlf. 917 57 082 / trond.grue@edu.loten.kommune.no

Finner du ikke noe du liker? Sjekk oversikten over ulike lag og foreninger i Løten.