2. Koordinering og planlegging av tiltak
Tjenestene/instansene koordinerer innsatsen sammen, slik at alle arbeider etter felles målsetninger og er kjent med hverandres innsats.
Gjennomfør tverrfaglig samarbeidsmøte med foresatte/barnet og tjenester som skal bidra.
- Oppnevnt koordinator leder møtet, delegerer skriving av referat og oppdatering av skriftlig dokumentasjon (elektronisk IP eller referatmal)
- Aktuelle instanser legger fram plan for utredning/undersøkelse/tiltak i samarbeid med foresatte/barn
- Skriv tiltakene som skal gjennomføres inn i allerede opprettet dokumentasjon – tydeliggjør hvem som har ansvar for hvert enkelt tiltak
- Avtal tidspunkt for evalueringsmøte - for eventuelt justering av kurs
Tilhørende verktøy
Andre nyttige dokumenter og lenker
- Statens Barnehus Hamar
- Hedmarken Interkommunale Legevakt
- Handlingsløype for bekymringsfullt skolefravær
Nasjonale retningslinjer og veiledere
- Psykisk helsearbeid barn og unge
- Hva er en individuell plan og koordinator?
- Hva er barnekoordinator?
- Nasjonal veileder-samarbeid om tjenester til barn, unge og familier
- Prioriteringsveileder BUP
- Prioriteringsveileder Habiliteringstjenesten
- Psykiske lidelser - barn og unge (pasientforløp)
- Retningslinje for utredning av ADHD
- Datatilsynet - Samtykke fra mindreårige
- Datatilsynet - Gyldig samtykke fra den det gjelder